vervolg "See me Feel me"

Om afwisseling te krijgen in het 'voelen' van mijn werkstuk  'See me  Feel me" zoek ik steeds naar nieuwe structuren.
In een gedeelte van de hand heb ik nu een lussenweefsel gemaakt  met hetzelfde linnengaren dat in de achtergrond verwerkt wordt. Dit garen voelt vrij stug.
Om voor mijzelf de werkwijze van deze structuur te onthouden heb ik er een filmpje van gemaakt.



Voor de duidelijkheid nog een extra uitleg aan de hand van foto's:


Sla de draad om een dikke breipen en daarna om een kettingdraad, sla hierbij steeds een kettingdraad over. Herhaal dit tot het weefsel de gewenste breedte heeft.










Weef daarna met een andere draad een aantal keer heen en weer in linnenbinding. Ik maak 3 á 4 inslagen met een dunne draad.









 Trek de breipen eruit en sla de lussen met een tapestrykam, of met je vingers naar beneden.


Zo ver is het werkstuk nu gevorderd. Het lussen weefsel zit in het midden van de hand.

Je kunt het bekijken op textielfestival de Weerribben in het gemeenschapshuis van Kalenberg op 9, 10 en 11 juni. Zeer waarschijnlijk is het dan nog niet af. Om mij zelf niet onder druk te zetten heb ik afgesproken dat wanneer het niet af is ik er ter plekke aan ga werken. eigenlijk is dat voor de toeschouwers wel net zo leuk. Zeker wanneer het thema 'handen' is.

En nu weer aan de slag.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts