Leiden

Afgelopen woensdag en donderdag heb ik in Leiden, op het Textielfestival doorgebracht. Wat een bijzondere dagen zijn het geweest.
Woensdagochtend zit ik om 6.00 uur op mijn fiets, richting station Hoogeveen. Ik ben natuurlijk veel te vroeg en kan daardoor met een trein eerder dan gepland naar Zwolle reizen. Samen met Mariet Rankenberg en Carola Bruinink vervolg ik de reis naar Leiden. Het is een gezellige treinrit, met veel textielpraat.
Mooi op tijd zijn we aanwezig in de Pieterskerk, daar gaan we allemaal naar onze eigen werkplek.
Om 10 uur wordt het festival geopend. Charlotte Huijgens maakt namens de jury, waarin ook ik zitting heb gehad, de winnaars bekend van de wedstrijd. De burgemeester opent het festival en Hanny Spierenburg wordt geridderd, daarna de performance 'Selfcantus' van Lichel van der Ende.
Mijn werkzaamheden bij Vrouwen van Nu beginnen pas om 13.00 uur, dus heb ik de tijd om de expositie in de kerk te bekijken
Installatie van Astrid Vlasman, glamourbenen op de rode loper (foto Hedwig Hartmans),
met op de achtergrond mijn werkstuk 'zand-water'


(foto Nely Jukema)
Bij Vrouwen van Nu demonstreer  ik 'Freeform knitting'. Veel bezoekers kennen deze manier van breien niet, genoeg belangstelling dus voor het improviserend breien
Om vijf uur is het festival gesloten en samen met mijn slapies, Dieuwke Frijda en Jolande uit Friesland (= Yolande Maus) zoeken wij ons onderkomen in Rijnsburg op.
Donderdag morgen zit ik om 10.00 uur weer achter mijn demo-tafel. Wederom veel enthousiaste bezoekers.
's Middags ben ik zelf bezoeker van het festival. Wat is er ontzettend veel te zien..... Om half 5 geef ik het op, mijn hoofd loopt over van alle indrukken, er kan iets meer bij in.
Moe maar zeer tevreden, met een 'zolder vol complimenten' reis ik weer naar huis. Wat een heerlijke 'lege' wereld is mijn Drenthe.
Na 11 uur slapen heb ik vandaag alle spullen weer opgeruimd en ben ik, lekker in alle rust aan het werk gegaan in mijn atelier.
Het was een zeer bijzonder textielfestival, alle medewerkers bedankt!

Reacties

Populaire posts