demo Stuifzand

Helaas kan ik geen afgeronde kunstwerken op mijn blog tonen. Er zijn diverse werkstukken onderweg, dus nog even geduld.

De komende week zit ik drie middagen bij Stuifzand Allerhande in Zuidwolde te demonstreren
Dinsdag laat ik zien hoe je met een guimpvork werkt. dit is een oude handwerktechniek die interessante mogelijkheden biedt, ook om in beeldend werk te gebruiken. Voor de demonstratie laat ik de gebruikelijke manier van werken zien:


guimpen met Phil light van Phildar een mooi mohairachtig garen, met een enorme looplengte (50 gr= 287 m)
De benaming voor deze techniek is verwarrend: Guimpen, netwerkvork, hairpin lace allemaal verschillende namen voor dezelfde techniek. Op de site van stitchdiva.com zijn mooie voorbeelden en goede techniekbeschrijvingen  te vinden (http://www.stitchdiva.com/) Of kom as. dinsdag even kijken in de winkel.

Woensdagmiddag is het paracord aan de beurt. Iedereen kan aanschuiven om zelf een sleutelhanger te knopen om zo één van de basistechnieken te leren.


armbanden geknoopt met parachord.


Op het internet zijn zeer veel voorbeelden te vinden hoe je met dit koord een armband of andere dingen kunt knopen. Deze techniek is zeer geschikt  voor een workshop, omdat je in een paar uur een leuk resultaat kunt boeken. (interesse? neem contact op met mij: mathildejongbloed@hotmail.com)
Het knooppatroon van bovenstaande armband heb ik na enig puzzelen weten te herleiden

Vrijdagmiddag is het de beurt aan de Tunische dubbelzijdige haaknaald (zie ook mijn vorig blog)

Omdat je beide kanten op kunt haken met deze dubbelzijdige haaknaald kun je verrassende structuren creëren.
                                     

Vanmorgen  was het eindelijk mooi zonnig weer. Dan zoek ik direct een plekje in de zon en uit de wind om aan het werk te gaan. Deze kever kwam op mijn broek zitten. Gelukkig was mijn fototoestel nog bij de hand.
Is ie niet mooi, zo glanzend in het zonnetje?



Reacties

  1. Schitterend mooi gemaakt Mathilde en vooral dat guimpwerk.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts