nieuw werkstuk

Mijn tapisserie gedeelte voor het werkstuk voor het Textielfestival is bijna afgerond. De manier van werken op het weefgetouw is mij goed bevallen en ik wil daarom graag weer een werkstuk maken in deze techniek. Het enige nadeel is dat het ontwerp van te voren goed uitgedacht moet worden omdat je tijdens het weven geen overzicht meer hebt. Ik besluit daarom om voor de komende tentoonstelling van Noordnet (eind 2015) een werkstuk te weven in deze techniek en een werkstuk in een vrijere weeftechniek. Het uitdenken voor het ene werkstuk kan dus beginnen, het andere mag  nog even rustig doorpruttelen in mijn hoofd.
Het thema voor de komende expositie is 'geluid'. In dit werkstuk wil ik iets met geluidsgolven doen: Geluidsgolven planten zich voort als kringen in een vijver, herinner  ik mij van de natuurkundelessen.
Tijdens een rustig buitje zie ik in een plas met water prachtige uitdijende geluidsgolven


Op de computer bewerk ik de foto, daarna  ga ik verder met ontwerpen met pen en papier. Het blijft een zoeken naar de juiste verhoudingen en vlakverdeling. Ik kom er op dit moment niet uit, een andere keer maar weer verder op zoek.

Reacties

Populaire posts