Nordic art

Vandaag heb ik de expositie Nordic Art in het Karmelklooster in Drachten bezocht. 'Scandinavische weefkunst van topontwerpers', zo wordt deze expositie aangekondigd, nou dat was het dan ook wel. Prachtige, grote weefwerken in een rustgevende omgeving. Ik heb genoten en vooral met mijn neus overal bovenop gezeten om te zien hoe deze kunststukken gemaakt zijn. Inspirerend!
Brita Been

Hanna Skyun

Lise Frolund

Aino Kajaniemi

Sidsel Colbiornsen

detail

detail: ingeweven gouden bandjes en draden (van foto hieronde)

Ase Froyshov
Mijn eigen weefwerk vordert langzaam maar gestaag. Tapestry is een tijdsintensieve techniek. Volle verbazing dus over de enorme wandkleden van vandaag.

Mijn reis werd vervolgd met een bezoek aan Hawar. Daar is t/m 24 november as. viltkunst van Mieke Werner te zien. Eveneens zeer indrukwekkend en inspirerend.




Reacties

Populaire posts