jureren

Donderdag 20 november was de eerste jureringsronde voor het textielfestival (mei 2015). Vrouwen van Nu heeft mij gevraagd om deze vereniging daarin te vertegenwoordigen. Twee weken voor de bijeenkomst krijgen wij alle inzendingen op foto via het  internet toegestuurd, zodat wij het ingezonden werk alvast kunnen bestuderen. In totaal zijn er 175 inzendingen, voordat die allemaal goed bekeken zijn... Het is mijn  plan om goed voorbereid op de bijeenkomst te komen. Mijn mede-juryleden hebben een functielijst om u tegen te zeggen, en ik wil niet ondersneeuwen tijdens het jureren. Alle werkstukken worden  dus uitgebreid bestudeerd, dingen die niet direct duidelijk zijn zoek ik op het internet op (sommige titels verwijzen duidelijk ergens naar, dan is het wel gewenst om te weten wat dat dan is).
Op donderdagmorgen per trein naar Utrecht. Om tien uur begint de bijeenkomst. Wij maken kennis met elkaar en alle werkstukken worden op een groot scherm getoond. Daarna bespreken wij welke werkstukken wij 'live' willen zien. Aan het eind van de dag is er een selectie van ongeveer 60 werkstukken.
Het was een plezierige dag. De mede-juryleden blijken interessante mensen te zijn. Iedereen heeft deze taak serieus opgevat en samen zijn wij tot een mooie selectie gekomen. De echte werkstukken krijgen wij te zien op de volgende bijeenkomst, eind januari. Hopelijk kunnen we dan weer in harmonie tot een oordeel komen.
http://www.textielfestival.nl/wedstrijden/wedstrijden.php

Reacties

Populaire posts