start expo Texperiment

De Drentse Heideleeuw ligt rustig toe te kijken op deze mooie expositie

Het was gezellig druk tijdens de start van  de expositie van Noordnet in galerie de Smederij in Sappemeer. Mariet demonstreerde vrij borduren. Jozet liet diverse mogelijkheden met de naaimachine zien en ik heb verteld over vrij breien. De bezoekers waren nieuwsgierig naar het vervolg van dit breiwerk in wording en ik heb ze beloofd op mijn blog er verslag van te doen.
Hierbij dus:
stap 1: samenstellen van het 'palet'
Uit mijn voorraad garens zoek ik de kleuren die ik voor het werkstuk wil gaan gebruiken. In dit geval wordt het een werkstuk in blauw/ groene tinten. Daarbij zoek ik wat contrast kleuren voor eventuele accenten
stap 2: beginnen met breien
Het enige wat ik op dit moment van mijn breiwerk weet is dat ik wil werken met cirkels, spiralen en gebogen lijnen en natuurlijk mijn kleurenpalet.
Ik begin met het breien van een cirkel en brei daar op door

op dit moment denk ik dat het werkstuk een vest gaat worden, maar daar pin ik mij nog niet op vast.
Wordt vervolgt



Reacties

Populaire posts