Drentse heideleeuw

Eén van de Tex-perimenten voor Noordnet is het vilten van een groot katachtig dier.
 Het laatste jaar ben ik voornamelijk met vogels bezig geweest, terwijl mijn lievelingsdier de poes is. Ik wilde daarom graag ook een grote ruimtelijke kat maken. Op de IJhorster markt kwam ik van de zomer een  panterknuffel tegen en ik dacht 'dat is een mooie mal voor mijn katachtige'. Het was bijzonder vermakelijk om met zo'n grote 'knuffel' over de markt te lopen, iedereen reageerde.
Kort na mijn vonds gaf ik al aan op mijn blog dat dit een volgend project zou worden. 
 De panter heeft een poos in mijn atelier toegekeken en nu wordt hij langzaamaan getransformeerd tot leeuw. Deze leeuw wordt gemaakt van gevilte Texelse schapenwol en wol/haar van het  Drentse heideschaap  De vachten heb ik eerst gereinigd, daarna gekaard en tot slot nat gevilt. Deze lappen vilt heb ik op de mal vastgezet d.m.v. naaldvilten. Daarna heb ik de vorm verbeterd met naaldvilten. Tot slot de manen aangebracht die  gemaakt zijn van de lange haren van het Drentse heideschaap Het wordt dus een echte Drentse Heideleeuw

Reacties

Populaire posts