vierkanten en kantjes

Het wil nog maar niet lukken met het mooie lente weer Vandaag 29 maart heb ik warempel mijn winterkoninkje toch nog in de sneeuw kunnen fotograferen. Het lijkt wel Kerst i.p.v. Pasen.
De afgelopen dagen heb ik verder gewerkt met het thema vierkanten en kantjes. Het breiwerk met patchworkbreien en kantbreien/-haken vordert. Het zijpand is verplaatst naar de voorkant, zodat er een mooie split aan de voorkant is gekomen en de hes mooier valt;
de oorspronkelijke bedoeling 
Voorlopig kan ik nog heel wat vierkantjes breien
De globale schets ziet er zo uit:

Ondertussen heb ik ook een aantal experimenten gedaan met afstrijkfolie (voor de expositie van Noordnet).
Bij de vorige bijeenkomst van Textielkunst Nu heeft Dieuwke Frijda nog meerdere mogelijkheden met dit materiaal laten zien. Ik heb het zelf al wel gebruikt in mijn Casalguidi borduurwerk, maar nu heb ik het materiaal ook uitgeprobeerd op synthetisch vilt en op de wollen rokkenstof uit Staphorst.
Met borduursteken wil ik het geheel verder verfraaien




Reacties

Populaire posts