expo

De 64e handwerk- en quiltexpositie van de Vrouwen van Nu in Drenthe zit er al weer op.
Mijn Casalguidi werkstukken waren daar te bezichtigen en twee werkstukken bij de studiegroep ( plakquarel en mijn wereldbol) en natuurlijk de werkstukken gemaakt door cursisten op de cursus wolborduren.

Mijn 'wereld' was een breiwerkstuk. De binnenste bal is een goudgeverfde styrofoorbal. Ik ben begonnen met het breien van de lucht. Diverse kleuren dun blauw garen heb ik daarvoor gebruikt. De meerderingen, om de lap passend te maken heb ik spiraalsgewijs door 'draad omslaan' laten ontstaan. Door tussendoor verkorte toeren te breien ontstaat een dynamischer geheel en is het begin niet meer in het centrum.
De onderkant symboliseerd het Drentse landschap in mijn buurt. Veel groen, bossen en akkers met daar tussendoor stukjes heide. Tot slot heb ik knooppunten toegevoegd. Bij ons in de buurt zijn diverse fietsknooppunten en sinds kort ook wandelknooppunten. Een vrolijke natuurgenieter maakt er een geheel van.





Alle deelnemers van de studiegroep maakten een bol van hun eigen plekje in Drenthe. Samen vormden wij een rondje Drenthe, waarbij het geheel weer meer is dan de som der delen:



De komende tijd ga ik werken aan mijn werkstuk 'Vierkanten en kantjes' en aan werkstukken voor de expositie van Noordnet( eind dit jaar in galerie de Smederij in Sappemeer)


Reacties

Populaire posts