Open dagen bij Ria

Van Ria Hooghiemstra heb ik de volgende vogel uit de aardevogelserie ontvangen met daarbij onderstaand bericht:
Alle vogels die Ria gemaakt heeft in het kader van haar kunstzinnig project over pesten zijn in het weekend van 2 en 3 maart in haar huis te bekijken, tevens zijn daar de vele nesten te zien die ze gemaakt heeft. Voor meer informatie zie : http://simpsite.nl/feathers-and-dragons/

Beste Mathilde,

Hier zijn dan nog de laatste 2 vogels in de serie aardevogels. Ik wou ze graag klaar hebben voor de
open dagen van mijn kunstzinnig project over pesten „feathers and dragons” op 2 en 3 maart, in Heerenveen. En dat is dus gelukt.
Alle tot nu toe door mij gemaakte Yil birds zullen dan te zien zijn, evenals de vele nesten die ik heb gemaakt voor dit project en nog veel meer. 
Voorlopig zullen dit denk ik even mijn laatste Yil birds zijn. De grote Ria-vogel staat nog wel op stapel, maar dit kan nog wel even duren….
Met een hartelijke groet weer,

Ria Hooghiemstra
De Van Dijck bruinvogelDe Van Dijck bruinvogel maakt op een bijzondere manier gebruik van de warmte van de aarde, door een enorme nestheuvel te bouwen voor de eieren. De eieren worden dus niet rechtstreeks bebroed. Deze bijzondere aardevogel zorgt ervoor dat de temperatuur in zijn nesthoop precies de juiste is voor de eieren. Met de snavel wordt de warmte gemeten en afhankelijk daarvan wordt er blad toegevoegd of uit gehaald, om de temperatuur te doen stijgen of dalen.

meer informatie: riahooghiemstra@hotmail.com

Reacties

Populaire posts