Prettige bezigheden

In een vorig berichtje vermeldde ik het feestje van de Vrouwen van Nu van Fort, waarbij iedereen getooid ging met een hoofddeksel. Mijn eigen creatie had ik nog niet gefotografeerd.

Deze hoed is gemaakt van een gehaakt kleedje dat ik verstevigd heb met behangplaksel en textielversteviger. Daarna heb ik het goudkleurig gespoten. De onderrand is gemaakt van karton waarop ik stof heb geplakt. Het geheel is versierd met organza.









twee van de door mij gemaakte tasjes




Dinsdag heb ik in Linde met een groep vrouwen tasjes gemaakt van 'oude' tijdschriften. Dit tasje is erg leuk als cadeauverpakking en ik heb er al veel mensen blij mee gemaakt. Na 3 uur hard werken hadden de meeste vrouwen van Linde  het tasje zo goed als af.












werkstuk: Circle of life

Woensdagmorgen heb ik met een groep vrouwen van Fort Keltisch knoopwerk verricht. Eerst werd er een koord gevild van Merinowol. Daarna werd dit koord volgens patroon geknoopt tot de Josephineknoop, de Triquinta, de vierkante- of rechthoekige Keltische knoop, of zelfs tot de 'kringloop van het leven'.
Deze kleine proefjes werden verwerkt tot sieraden, sleutelhangers of komen nog in een werkstuk. Mijn eigen werkstuk 'circle of life' had ik als voorbeeld meegenomen.
proefje in wol; de achtknoop










Moeder en dochter ingespannen bezig met
de 'kringloop van het leven'
Triquinta als sleutelhanger, gemaakt door Hennie Veijer

Reacties

Populaire posts