aardevogels van Ria

Hallo Mathilde,

Hier zijn weer wat vogels. Het zijn de eerste 4 van de 5 aardevogels, die ik wil breien voor mijn kunstzinnig project over pesten. Voor de sapgroenvogel heb ik in grote lijnen nog het Yil bird patroon gevolgd. De buik is alleen wat dikker en het lijf iets langer dan in het originele patroon. Ook heb ik weer een eigen patroon van losse vleugels gebruikt.

De bruine meekrapvogel, de siennavogel en de ombervogel hebben echter een totaal andere kop gekregen dan de Yil birds. De siennavogel heeft bovendien een zeer lange, apart gebreide staart, bestaande uit meerdere gebreide delen. Aan het maken van deze staart heb ik veel plezier beleefd.

Ik heb voor de staart in breiboeken gezocht naar voor mij bruikbare patronen en heb er hierdoor ook weer wat bijgeleerd.

Met een hartelijke groet weer,


Ria Hooghiemstra.


De aardevogels
De aardevogels zijn, zoals de naam al doet vermoeden, sterk verbonden met de aarde. 
Ze hebben hun nesten meestal dichtbij de grond, op de grond, of zelfs onder de grond. In het algemeen zijn ze groter dan de regenboogvogels en ze zoeken hun voedsel vooral op en in de bodem. Ze vliegen gewoonlijk niet zo hoog, àls ze al vliegen…
 

Ombervogel

Sapgroen vogel

Siënnavogel
Bruine meekrap vogel

Reacties

Populaire posts