tot en met 6 oktober

Het was weer eens een lekker actief textielweekje.
Maandagochtend heb ik geholpen met het afbreken van de expositie bij Kroko, de reacties op deze expositie waren zeer positief.
Maandagmiddag was de cursusgroep wolborduren, uit Westerbork(Vrouwen van Nu) in mijn atelier te gast om te leren vilten met naaldviltvlies en funpaper.
De twintig vrouwen konden er net in.
Nu moeten ze er zelf borduurwerk op aanbrengen, ik ben benieuwd. Woensdag heb ik de handwerkgroep van Fort e.o. dezelfde techniek geleerd.

Een van de voordelen van lesgeven is dat je zelf ook aangespoord wordt om voorbeelden te maken, waarmee je  de cursisten laat zien wat er nog meer mogelijk is in een bepaalde techniek. In dit voorbeeld heb ik een versleten zijden sjaaltje op een stukje Staphorster rokkenstof genaaid en ben begonnen om dit verder te versieren met wolborduursteken.(Het lapje is ongeveer 20x 23 cm). De linker foto is een detailopname.

 Vorige week maandag (24 september) mocht ik zelf naar de  cursus Casalguidi. Aanstaande maandag hebben wij de tweede les, dus heb ik er hard aan gewerkt om een deel van de techniek te leren.   
Dit is een klein stukje van een proeflapje nl. de vierzijdige hokjes steek met uitgehaalde draden. 
Dit wordt gebruikt als achtergrondsteek.

Vanavond ga ik verder breien met de Paradijsvogel. Diverse mensen vragen mij hoe het vordert met dit project. Het is nog steeds stug door breien, maar het eind komt in zicht, denk ik.......

Wordt vervolgd

Reacties

Populaire posts