bang vogeltje

Dat de yilbird ook op een andere manier kan verwerkt worden wordt verteld door het verhaal van Ria Hooghiemstra uit Heerenveen:

Hallo Mathilde,

Hier is mijn 1e Yil bird met verhaal. Ik ben nu al meer dan een jaar bezig met een kunstzinnig project over pesten, waarover meer informatie is te vinden op mijn website: www.feathers-and-dragons.simpsite.nl
In een van de textiele boeken, die ik maak voor dit project, schrijf ik: „Het speelse kleine meisje is dood. Op haar plaats zit nu een bang vogeltje”. Mijn Yil bird is het beeld van dit bange zielige vogeltje. Het heeft niet zo veel kleur, het kan niet vliegen en niet rechtop staan. De ogen zijn dof en het vogeltje zit een beetje in een vreemde houding. Precies zo is het door mij bedoeld. Dit vogeltje drukt uit hoe ik me vroeger heb gevoeld, toen ik jaar in jaar uit werd gepest.

Voor dit bange vogeltje ben ik ongeveer 1 jaar geleden begonnen met het bouwen van een ruim warm en zacht nest, gemaakt van wol, veren en recycle-materiaal (ongeveer 1 meter breed en 120 cm. lang).
Dit nest is nog niet helemaal klaar, maar al wel klaar is dit zachte vachtkleed, zodat het bange vogeltje toch zacht kan zitten. Natuurlijk hoopt het op vriendjes en die zullen er ook vast nog wel komen…

Het bange vogeltje zou ook blij zijn met een plekje op jouw website, tussen al die andere, meer vrolijke vogeltjes.
Met een hartelijke groet,

Ria Hooghiemstra (Heerenveen).

Wil je meer weten over het project van Ria over pesten zie:

Reacties

Populaire posts