studiegroep



detail
Afgelopen dinsdag was de studiegroep in mijn atelier op werkbezoek.
Lyda Beuming had op de vorige bijeenkomst een erfenis bij zich in de vorm van gehaakte kleedjes. Aangezien het thema voor de komende handwerk expositie van de Vrouwen van Nu in Drenthe 'ín het rond' is, leek het ons leuk om daar wat mee te doen. Maar wat, dat is de vraag. De eerste brainstormsessie leidde tot het idee om de kleedjes te verwerken in een schaalvorm, met papiermaché.
Aangezien veel van deze vrouwen dat nog niet eerder gedaan hadden werd besloten daar een dag mee aan de slag te gaan in mijn atelier.

Fokje, die samen met mij deze dag heeft voorbereid heeft nog een ander idee: de plakkwarel. Dit is een techniek die ontwikkeld is door Roos van dijk. Roos heeft ons 's middag uitgelegd hoe deze techniek werkt.Aan het eind van deze mooie dag moest er bedacht worden hoe wij dit allemaal kunnen gaan combineren. Er is een leuk idee uitgekomen waar we de komende tijd mee aan de slag kunnen.

plakkwarellen van de groep
groepsoverleg
mij plakkwarel




experiment

Annie Dekker maakte voor mij
dit mooie tasje in patchworkbreien


Reacties

Populaire posts