merelvariaties

Voor het quiltfestival van volgende week heb ik nog twee vogels gemaakt: de Merelvariaties; de bruid en bruidegom.
De merelvariaties lenen zich voor een hele serie. De naam komt van de Mozart variaties.

Uitgangspunt was in eerste instantie een vogel met een gele snavel, een lekker pluizige kop, verder in zwart en grijze tinten. Het garen dat ik voor de kop van de eerste vogel gebruikte viel ook mooi in de staart. De vogel kreeg een statige uitdrukking alsof hij zijn jacket had aan getrokken.


Bij het jacket horen natuurlijk ook een paar stevige poten, dit keer met gebreide bovenpoten.
Het werd een echte bruidegom en wat is een bruidegom zonder een bruidje.


Het bruidje moest iets fijner van structuur worden en is in het kant gehuld. De kanten staart heb ik eerst ontworpen (mijn eerste eigen ontworpen kantbreiwerk).
Ook op haar kopje kreeg de vogel een kantje, een variatie op de staart.
Om haar poten breide ik een rokje met  ruches.










Omdat beide vogels hoog op de poten staan heb ik ze vastgezet op een ondergrond, zodat ze stevig staan.
De ondergrond is gemaakt van schildersdoek  bekleed met een gebreide lap van structuurgaren. Beide vogels hebben hun eigen ondergrond zodat ze ook los van elkaar gepresenteerd kunnen worden.
Met de yil birds wil ik een glimlach op ieders gezicht tevoorschijn laten komen. Dit stel past daar weer helemaal bij.

en ze leefden nog lang en gelukkig.....



Reacties

  1. Quiltfestival met gebreide vogels? In welke plaats/kerk sta je?
    Gaat ie op m'n lijstje "moet ik beslist zien".
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts