het staat op de pen

Vandaag begonnen aan de passiebloemsjaal. Eigenlijk was het wel echt atelier weer maar ik kon het niet laten, het begin van de sjaal is er. Natuurlijk maakte ik wel weer de eerste telfouten, maar volgens mij heb ik het nu goed op de pennen staan. Het patroon wordt 5x herhaald op de sjaal. Ik heb nu 5 toeren gebreid en het is best te doen. De 'nupps' zijn voor mij nieuw en het insteken in de teruggaande naald in 7 steken valt erg tegen
 (een nupp breien: Brei in een steek een rechte maar laat de steek op de linkernaald staan, maak een omslag en herhaal deze handeling  tot je 7 steken in de steek hebt gemaakt, dan af laten gaan, brei in de teruggaande naald 1 averechtse steek in de 7 lussen).
Ik ga zo op zoek bij 'you tube' of er een handiger manier is. Wat toch een leuk medium dat internet. Ik heb een filmpje gevonden waarop de nupp op een gemakkelijker manier gebreid (dus gehaakt wordt). Morgen maar eens uitproberen http://www.youtube.com/watch?v=GSIzYLbasHY
Vanmiddag op de fiets naar Staphorst. Cor was er al met de auto heen, maar ma ging naar de kapper zodat ik wat later ben gekomen, op de fiets dus. Totaal gefietst vandaag 26,5 km.

Reacties

Populaire posts